Kötelező felelőségbiztosítás

A Kötelező Gépjármű-FelelősségBiztosítást (röviden KGFB) kormányrendelet szabályozza (jelenleg a 190/2004.(VI.8.) ), amely meghatározza a biztosítók szolgáltatási követelményeit, így a felületes nézőpont szerint abban nem is lehet különbség, csak a díj számít. (Újdonság:2010.jan.01-től törvényi szabályozás, bővebben az Újdonságok rovatban!)

Csakhogy ez azért így nem igaz!
A törvény által előírt szolgáltatási szint igen magas, vagyoni károkra 500 Millió Ft/kár, személyi sérülések esetén
1250 Millió Ft/kár (2010.jan.01-től 1600Millió Ft/kár) összeghatárig köteles a biztosító a károkozó helyett helytállni.
Így ebben valóban nem lehet különbség, a szolgáltatás minőségében azonban igen!

Tavaly megtörtént Magyarországon az első Biztosítós csőd, igaz, ezt egy Biztosító Egyesület "mutatta be" (Egyesületekkel cégünk nem áll szerződéses jogviszonyban) Viszont az ok épp a kötelező volt, hisz a túlzottan nyomott ár nem volt művelhető.
És ilyenkor a szolgáltatás minőségét nem a károsult, hanem a biztosított (aki a szerződést kötötte) szenvedi el. Neki kell rohangálni év közben új biztosító után és aggódni, hogy milyen díjon tud ismét szerződni. Ugyanez a helyzet a csekk küldéskor, zöldkártya kiállításakor is. Egy kisebb cég, aki túlságosan alacsony díjakat határoz meg, később nem tud megfelelő infrastruktúrát építeni, így a szerződő láthatja kárát. Egy díj nem fizetése ugyanis épp a szigorú törvényi szabályozás okán 30 nap leteltével a szerződés megszűnéséhez vezethet, ami azon felül, hogy egy okozott kárral a család az élete egzisztenciáját veszítheti el (ld.a fenti térítési limitek), a díj nemfizetéssel megszűnt szerződések az addig megszerzett Bónusz fokozatukat azonnal elvesztik, így egy csekk elkallódása akár 50%-os díjemelkedést is okozhat szinte azonnal!

Érdemes jól meggondolni, mit választunk! Ha kérdése van, szívesen segítünk elérhetőségeinken!